Odkryj ofertę Mercedes‑Benz-Trucks w zakresie eMobility dla Twojej floty i firmy: od jazdy w trybie „stop and go” w centrum miasta po logistykę dalekobieżną – każdy pojazd jako część zintegrowanego rozwiązania otwiera zupełnie nowe możliwości.

eMobility
Wejście w nową erę.
Droga do eMobility.
eActros LongHaul
Charged for tomorrow.
Witamy w erze opłacalnej, elektrycznej logistyki transportu. eActros LongHaul wyznaczy nowe standardy w akumulatorowym transporcie dalekobieżnym i stanowi nasze opłacalne, zrównoważone i niezawodne zintegrowane rozwiązanie o zrównoważonej mocy napędu. Dzięki nowemu układowi napędowemu seryjny eActros LongHaul zapewni zasięg do 500 kilometrów bez doładowywania. Dzięki ładowaniu megawatowemu akumulatory będzie można w przyszłości naładować od 20 do 80 procent w czasie znacznie krótszym niż 30 minut. W ten sposób eActros LongHaul jest przygotowany do większości zaplanowanych zastosowań w transporcie dalekobieżnym. eActros LongHaul jako zintegrowane rozwiązanie zapewnia możliwość korzystania z eConsultingu, usług Mercedes‑Benz Uptime w ramach umowy serwisowej, Fleetboard Charge Management i wielu innych usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb. eActros LongHaul trafi do produkcji seryjnej w 2024 roku – możesz go jednak wypróbować już teraz na targach IAA Transportation.
eActros LongHaul zapewnia szybkie ładowanie i prostą obsługę. Dzięki ładowaniu megawatowemu akumulatory będzie można w przyszłości naładować od 20 do 80 procent w czasie znacznie krótszym niż 30 minut. Poprzez wspólne przedsięwzięcie Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group chcemy wspierać ciągły rozwój infrastruktury ładowania. W ten sposób ładowanie stanie się dziecinnie proste.
Jako część zintegrowanego rozwiązania otrzymujesz oferty doradztwa w zakresie optymalnego wykorzystania pojazdu i możesz zoptymalizować koszty TCO (ang. Total Cost of Ownership – całkowite koszty posiadania).
Nagroda Truck Innovation Award dla eActrosa LongHaul.
„Nowy rozdział rozwoju w kierunku eMobility” – tak jury Truck Innovation Award 2023 oceniło eActrosa LongHaul. Kluczowe znaczenie dla werdyktu miały przede wszystkim innowacyjna całościowa koncepcja technologiczna z technologią akumulatorów LFP i nową osią elektryczną, a także szybkie tempo rozwoju: przewiduje się, że testy eActrosa LongHaul u klientów rozpoczną się w 2023 roku. Jury podkreśliło ponadto kompaktowe wymiary ciągnika siodłowego. Nagroda Truck Innovation Award jest przyznawana przez jury konkursu „International Truck of the Year”.
Zrównoważony, przyszłościowy i cichy.
eActros 300 i eActros 400 to coś więcej niż tylko ciężarówki. Każda z nich staje się częścią zintegrowanego rozwiązania, które oprócz eTruck z klasycznymi usługami obejmuje także eConsulting oraz innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Ciężarówki zapewnią zasięg do 300 km3006 lub 400 km3002 dzięki wysoce wydajnemu napędowi elektrycznemu ePowertrain. Dzięki znacznemu ograniczeniu emisji hałasów wyznaczają nowy poziom komfortu w ruchu drogowym i życiu w mieście – zarówno dla kierowców, jak pieszych. W ramach zintegrowanego rozwiązania w zakresie eMobility wraz z eActrosem 300 lub eActrosem 400 dostępne będą dodatkowo kompleksowe usługi eConsulting, które będą obejmować m.in. analizę trasy, zarządzanie dofinansowaniami oraz usługi cyfrowe dla pojazdów elektrycznych, takie jak Mercedes‑Benz Uptime, zarządzanie ładowaniem i umowy serwisowe.

Asystent skrętu287.
Aby zapobiec wypadkom z udziałem rowerzystów lub pieszych podczas skręcania w prawo, eActros jest standardowo wyposażony w asystenta skrętu287, który może informować kierowcę i ostrzegać go w razie niebezpieczeństwa.
Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS).
Acoustic Vehicle Alerting System składa się z dwóch głośników, które w zależności od warunków jazdy mogą odtwarzać dźwięki jazdy do przodu lub jazdy do tyłu, sprawiając, że pojazd jest lepiej słyszalny dla przechodniów.
Active Brake Assist 5 (ABA 5)287, 285.
Active Brake Assist 5287, 285 działa w połączeniu z systemami radarów i kamer. System może reagować na potencjalne zagrożenia i ostrzega kierowcę akustycznie oraz wizualnie przed potencjalnym wypadkiem. Jeśli kierowca nie zareaguje, system może automatycznie zainicjować hamowanie częściowe lub całkowite.
Koncepcja bezpieczeństwa akumulatora.
Specjalne elementy zderzeniowe z profilem aluminiowym mogą chronić akumulatory w przypadku zderzenia bocznego, a zintegrowane czujniki mogą automatycznie spowodować wyłączenie akumulatorów wysokonapięciowych.
eActros 300 i eActros 400.
eActros 300 i eActros 400 imponują licznymi systemami bezpieczeństwa. Active Brake Assist piątej generacji285, 287 po raz pierwszy wykorzystuje połączenie systemu radarów i kamer i w ramach granic systemu może automatycznie zahamować pojazd nie tylko na końcu korka drogowego, ale także w razie wykrycia poruszających się pieszych, aby uniknąć kolizji. Asystent skrętu może ostrzegać kierowcę w krytycznych sytuacjach podczas skręcania w prawo.
Ciągnik siodłowy eActros 300.
eActros 300 jako ciągnik siodłowy rozszerza możliwości wykorzystania eActrosa w ciężkim transporcie dystrybucyjnym – w szczególności w środowisku miejskim. Podobnie jak eActros 300 i eActros 400, nowy ciągnik siodłowy eActros 300 posiada kabinę typu M. Trzy moduły akumulatorów o zainstalowanej mocy 112 kWh3005 każdy umożliwiają uzyskanie zasięgu do 220 km3013. Układ napędowy jest identyczny jak w eActrosie 300 i tym samym dostarcza również moc szczytową 400 kW oraz moc ciągłą 330 kW. Pojazd będzie mógł ciągnąć wszystkie powszechnie stosowane europejskie naczepy przy uwzględnieniu maksymalnej dopuszczalnej długości całkowitej zestawu drogowego. Pojazd, podobnie jak eActros 300 i eActros 400, będzie częścią zintegrowanego rozwiązania obejmującego doradztwo i rozwiązania w zakresie infrastruktury ładowania. Ponadto dzięki eActrosowi Mercedes-Benz Trucks zapewni swoim klientom kompleksowe usługi cyfrowe dostosowane do eTrucks.
Dla płynnej transformacji w kierunku eMobility.
W świecie, w którym logistyka transportu stoi przed złożonymi wyzwaniami, firma Mercedes‑Benz Trucks oferuje całościowe rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb. Dzięki zintegrowanym rozwiązaniom będziemy towarzyszyć Ci na wszystkich etapach elektryfikacji floty, a także we wszystkich obszarach Twoich procesów. Od indywidualnych usług eConsulting i usług cyfrowych, takich jak Mercedes‑Benz Uptime, aż po rozwiązania w zakresie finansowania. Dzięki zróżnicowanej sieci różnych usług możesz przez cały czas skupiać się na efektywnym optymalizowaniu swojej działalności.
Nowy eEconic
Do zrównoważonego użytku komunalnego.
Nowy eEconic jest idealny do zastosowań w mieście z częstymi postojami. Jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 150 km2021. Dzięki energii pozyskiwanej przez rekuperację eEconic może jeździć przez cały dzień bez doładowywania. W ten sposób klienci mogą ładować nowego eEconica, korzystając dodatkowo z korzystnych taryf nocnych. Nisko osadzona szyba panoramiczna kabiny DirectVision umożliwia bezpośredni kontakt wzrokowy z innymi uczestnikami ruchu i zapewnia bardzo dobrą widoczność sytuacji na drodze.
eMobility FAQ
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące elektromobilności.
Jakie są najlepsze argumenty za eMobility?
- Przyszłościowa mobilność/logistyka, np. w przypadku zakazów wjazdu do centrów miast.
- Zrównoważona mobilność z lokalnie neutralną pod względem emisji CO₂ jazdą i w pełni neutralną pod względem emisji CO₂ eksploatacją z użyciem 100% ekologicznego prądu.
- Wzrost efektywności całkowitej – pojazdy elektryczne zapewniają znacznie wyższą efektywność napędu niż pojazdy z silnikiem wysokoprężnym.
- Redukcja emisji hałasu i korzystne regulacje dotyczące ciężarówek elektrycznych, np. godziny dostaw w strefach dla pieszych.
- Poprawa komfortu kierowcy i lepsze doznania z jazdy w ciężarówkach elektrycznych.
Jaką rolę odgrywają ciężarówki elektryczne w długoterminowej strategii Mercedes‑Benz Trucks?
- Elektryfikacja floty pojazdów użytkowych jest elementem kluczowym naszej długoterminowej strategii.
- Firma Mercedes‑Benz Trucks zobowiązała się jednoznacznie do odgrywania wiodącej roli w rozwijaniu tej technologii.
- Przestawienie floty na alternatywne układy napędowe jest dla nas bardzo ważne.
Jak mogę ładować moją ciężarówkę elektryczną?
- Zasadniczo najlepszym rozwiązaniem dla eActrosa i jego zadań transportowych jest infrastruktura do ładowania w bazie własnej firmy.
- Mercedes‑Benz Trucks wspólnie z wybranymi partnerami opracuje i zaproponuje koncepcję w zakresie infrastruktury do ładowania, która jest dopasowana do potrzeb branży transportowej i zoptymalizowana pod kątem konkretnego klienta.
- Te rozwiązania w zakresie infrastruktury do ładowania są optymalnie zintegrowane z ekosystemem Mercedes‑Benz Trucks, a nasi partnerzy oferują kompleksowe usługi: od doradztwa przez instalację po serwis.
Co oferuje Mercedes‑Benz Trucks w kwestii infrastruktury do ładowania?
- Będziemy rekomendować naszym klientom odpowiedni sprzęt. Obejmuje on stację ładowania i odpowiednie kable, ale także system zarządzania energią, który umożliwia obsługiwanie i zarządzanie stacjami na miejscu lub zdalnie.
- Ponadto wybrana sieć partnerów będzie wspierać klientów w instalowaniu i serwisowaniu infrastruktury do ładowania w ich własnych lokalizacjach.
Jak długo trwa instalacja infrastruktury do ładowania?
- Kwestia ta zależy od różnych parametrów, np. wielkości floty pojazdów elektrycznych, profilu jazdy czy podłączenia bazy firmy do sieci.
- Horyzont czasowy: Proces może trwać od kilku miesięcy do ponad jednego roku.
- Zalecenie: Już zawczasu zadbaj o elektryfikację swojej floty.
Czy mogę wykorzystywać infrastrukturę do ładowania innych pojazdów, np. samochodów dostawczych i osobowych?
- eActros posiada gniazdo CCS2, wykorzystując tym samym standard wtyczek popularnych w sektorze samochodowym. Dlatego też samochody osobowe i dostawcze, wyposażone w gniazdo CCS2 do ładowania prądem stałym, mogą być również ładowane w stacjach ładowania eActrosa.
Ile ciężarówek elektrycznych pojawi się na rynku w najbliższych latach?
- Zgodnie z wymogami przepisów dotyczących emisji CO₂ należy spodziewać się silnego rozwoju napędów alternatywnych na rynku samochodów ciężarowych.
- Możemy sobie wyobrazić, że do 2030 roku pojazdy zeroemisyjne będą stanowić 60% wszystkich pojazdów w Europie.
Czy istnienie napędzanej tylko elektrycznie ciężarówki obok ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe ma uzasadnienie?
- Napędzane elektrycznie pojazdy tak samo jak te z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe są przeznaczone do różnych zastosowań i tym samym uzupełniają się wzajemnie.
- Nie wierzymy, aby możliwe było zastąpienie ciężarówek elektrycznych ciężarówkami z wodorowym napędem na ogniwa paliwowe. Pojazdy elektryczne zapewniają najwyższy poziom efektywności energetycznej wśród alternatywnych systemów napędowych, podczas gdy pojazdy z napędem na ogniwa paliwowe charakteryzują się dużą elastycznością eksploatacji.
- Obie technologie, każda w swoim obszarze zastosowań, mają decydujące zalety i nie zmieni się to także w przyszłości.